martina svarar

Frågan: Hej. Har följt eran blogg ett tag nu och har några funderingar. Hur fick ni för er att flytta så långt hemifrån? Och är det inte jobbigt att bo ihop, alltså blir det inte jobbigt med pengar och så?

Svaret: Ja alltså de första planerna var att flytta till Norge och slita som djur för att få ihop lite peningar! Men planerna gick trögt och alla var inte jättetaggade, så då bestämde jag och Amanda att vi skulle hitta på något själva. Stockholm var kanske inte mitt första val men efter endel funderingar fram och tillbaka så tyckte vi ändå att huvudstaden skulle bli bäst. Lätt att åka hem, vi hade redan endel vänner och släkt här, mycket att göra osv.
Och varför vi ville flytta är nog egentligen bara det att vi inte ville bli fast i lilla Skellefteå, ut i världen och ha lite kul och göra något annat helt enkelt!
Pengarna fungerar bra, vi har en gemensam matkassa som vi lägger några hundringar i i veckan. Dock är det lite jobbigt att Amanda ska vara så himla nyttig och äta massa äckliga grönsaker osv så då måste jag äta det med..

Hoppas svaret var ok, Amanda du får väll också svara sen om det är något du inte höll med om!
Men Amandou vad skulle du säga om att köra en klassisk frågestund så småningom? Tror många har frågor om hur det är att bo i förorten, hur vi har klarat oss so far osv.


sluta titta på min klyfta

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för svaret, frågestund låter roligt :)

2011-05-21 @ 01:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0